Exkluzívny predaj. Zisk alebo risk?
26. 04. 2021

Exkluzívny predaj. Zisk alebo risk?

Plánujete predávať svoju nehnuteľnosť a riešite spôsob, ktorým predáte čo najlepšie a najefektívnejšie? Tak potom určite uvažujete nad tým, či budete predávať sami a ušetríte peniaze na provízii realitnej kancelárie, či dáte svoju nehnuteľnosť do ponuky viacerým realitným kanceláriám, alebo radšej stavíte na jedného koňa a rozhodnete sa pre „exkluzívny“ predaj.

Nie je tajomstvom, že realitný trh je presýtený realitnými maklérmi. Na druhej strane je dnes jednoduchšie ako kedykoľvek predtým zistiť si na internete o komkoľvek čokoľvek a rovnako tak aj o kvalite jeho práce.

Pokiaľ ste sa rozhodli spolupracovať pri predaji svojej nehnuteľnosti s realitnou kanceláriou, napadá mi 5 dôvodov, prečo si vybrať „len“ jedného realitného makléra:

  1. Keď oslovíte viaceré realitné kancelárie, získate klamlivý dojem, že práve vďaka tomu obsiahnete väčšie spektrum záujemcov na viacerých realitných portáloch. Lenže v skutočnosti neobsiahnete. Pretože všetky realitné kancelárie dnes už inzerujú na tých istých najnavštevovanejších realitných portáloch.
  2. Máte pocit, že viac ponúk vašej nehnuteľnosti vám zabezpečí vyššiu predajnú cenu, pretože sa kupujúci budú doslova predbiehať? Ak je predajná cena nastavená rozumne, budú skôr hľadať spôsob, ako cenu znížiť. Rovnako ako celý ten zástup maklérov, pretože práve oni chcú byť tí, ktorí vašu nehnuteľnosť predajú, a je im úplne jedno, koľko zinkasujete vy.
  3. Viac maklérov = lepšia prezentácia. Nerovná. Nie nadarmo sa hovorí, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Jeden maklér uvedie predajnú cenu bez provízie, druhý s províziou, tretí uvedie inú výmeru ako štvrtý a piaty zverejní nekvalitné fotografie. Každý maklér prezentuje na obhliadke iné informácie a k vám sa ani zďaleka nedostáva kompletná spätná väzba. A tak strácate prehľad o ponuke vašej vlastnej nehnuteľnosti.
  4. Viac maklérov = viac predajcov, ktorí za vás budú predávať, a niekto to skôr alebo neskôr predá. Ani toto pravidlo veľmi nefunguje. Čím viac maklérov nehnuteľnosť predáva, tým menej času a prostriedkov investujú do jej prezentácie. Načo by robili homestaging (prípravu nehnuteľnosti na predaj), pozývali profesionálneho fotografa, investovali do videoobhliadky alebo prípravy pôdorysov, keď im to možno pred nosom predá iný maklér? A tak vašu nehnuteľnosť všetci inzerujú a o jej predaj sa až tak aktívne nestarajú.
  5. Realitný maklér, ktorý si je vedomý svojej pridanej hodnoty pre klienta, investuje do prezentácie predávanej nehnuteľnosti nemalú časť svojej provízie. Aktívne sa snaží nehnuteľnosť predať a nielen predávať. Svoju prácu si nechá zaplatiť za jasných a vopred stanovených podmienok. Urobí maximum pre obchod i pre klienta a jeho hlavným cieľom je svojou profesionálnou prácou dosiahnuť pre klienta najvyššiu možnú predajnú cenu.

Z môjho pohľadu je veľmi dôležité, akým spôsobom sa predávaná nehnuteľnosť prvýkrát dostane na trh. Jej prezentácia. To, akým spôsobom si ju potenciálni kupujúci zapamätajú. Pretože prvý dojem môžete urobiť len raz. Nedopustite, aby sa práve z vašej nehnuteľnosti stal tzv. realitný ležiak. Nedopustite, aby sa zdanlivo jednoducho predajná nehnuteľnosť stala nepredajnou len vďaka jej zmätočnej prezentácii a pasívnemu prístupu davu realitných maklérov. Žiadajte od realitného makléra viac. Spýtajte sa ho, čo konkrétne urobí pre prezentáciu a následný predaj vašej nehnuteľnosti. Ak vám štýl jeho práce a navrhovaný postup predaja dáva zmysel, našli ste pravdepodobne toho pravého a exkluzivita pri predaji je už len logickým vyústením ďalšej spolupráce.

Ak máte nejaké otázky, neváhajte mi ich napísať do mailu na jana.vikrutova@brickreality.sk alebo zavolať na 0911427588.

Jana Vikrutová
Autor: Jana Vikrutová

Volám sa Jana Vikrutová a som realitná maklérka v spoločnosti BRICK reality. Mojou obrovskou pridanou hodnotou pre mojich klientov je predaj ich nehnuteľností za najvyššiu možnú cenu v aktuálnom čase a za aktuálnych podmienok na realitnom trhu.

Pripravujem profesionálnu prezentáciu nehnuteľností (kvalitné fotografie, pôdorysy, videoobhliadky, 3D scan, virtuálny staging), riešim správne nastavenie predajnej ceny, aktívne riadim predaj a v prípade viacerých záujemcov o kúpu nehnuteľnosti robím elektronické licitácie.

Používame cookies na optimalizáciu našich webových stránok a našich služieb. Ďalšie informácie o cookies nájdete tu.

Nastavenie